Ha, i będzie z innej beczki -- czyli rozważań o współczesnej formie reklamy słów kilka. Od początku. Najsampierw Maxwell House (nie mają nawet strony na polskiej Wikipedii?) zorganizował na facebooku akcję Maxwell House z Tobą bez przerwy, czyli rozdawanie kubków termicznych (muszę przyznać, że całkiem fajnie wyglądających) dla wszystkich, którzy dołączą do grupy o nazwie tożsamej z nazwą akcji reklamowej -- i podadzą swoje dane (o czym część już oczywiście zapomniała, ale mniejsza). O samej akcji całkiem zgrabny tekst popełnił Grzegorz Marczak na AntyWebie, jeśli ktoś ma ochotę, zachęcam do przeczytania. Generalnie -- kubków: 10.000, fanów (już na dzień 23 marca!): 14.000 . I przyznam się, że o akcji zapomniałem -- aż dzisiaj...
Dzisiaj zaproszenie na facebookową stronę Apple is giving away a New Mac book Air to all of its fans! przesłał mi Maciek (przy okazji -- pozdrowienia ;-) ). Trzeba przyznać, nowy Mac to nie kubek termiczny. Już w tym momencie strona ma 18,257 fanów, a zapewne akcja dopiero się rozkręca (i chyba nie tylko mi przypomina coś, co było już kilka dni temu) [tak btw. niestety Maciek musi obejść się smakiem: We're sorry! This offer is not available in your area. You will be redirected shortly. Następnym razem, Maćku -- jak tak dalej pójdzie, to za jakiś czas znowu o czymś podobnym usłyszymy ;-) ]. Chwilę później przeglądając profilowe wieści, trafiłem do Justyny (również Tobie -- pozdrowienia ;-) ). A tam na stronie jak byk: Justyna likes Maxwell House z Tobą bez przerwy's link. W tym momencie skusiłem się, żeby zajrzeć na stronę Maxwella -- i muszę przyznać, że lekcje marketingu odrobili wzorowo! (w przeciwieństwie do co niektórych naszych polityk(ier)ów, którzy działania na żywym organizmie, jakim jest internet, jeszcze muszą długo ćwiczyć). Nie dość, że przeprowadzili świetną, marketingową akcję, to w tym momencie udaje im się doskonale budować wokół marki społeczność, która żywo reaguje na wysyłane przez firmę komunikaty (a ten uważam za majstersztyk w dziedzinie: Dość już o gadżetach! Zacznijcie myśleć o wieczornej imprezie! Naprawdę szalone domówki - zdarzają się w realu czy to jedynie teledyskowa fikcja?|| 380 people like this, View all 83 comments).
Brać udziału w akcji nie brałem, ale jestem pod wrażeniem sprawności jej przeprowadzenia, konsekwencji w działaniu oraz pomysłu na jej dalszą realizację. Gratulacje!
Komentarze